lördag 20 augusti 2011

Kärlek vid första ögonkastet...

Den här gången förvånade jag verkligen mig själv!
Jag som i vanliga fall avskyr gamla bilar som står och skrotar i naturen,
blev som träffad av blixten... ;))

Jag tar det ifrån början...

Danne och jag var tillsammans med hundarna på besök hos vänner. Det var en gråmulen dag. Danne och Fame tränade vallning tillsammans med vännerna. Jag och Gimmie, som i vanliga fall tycker det är rätt kul att stå brevid och kolla, får av någon anledning för oss att ta en promenad. Jag frågar min vän om en trevlig promenadväg och hon förklarar att jag kan gå den lilla skogsvägen bakom gården. Vägen är ganska brant uppför och väl där uppe skulle jag få en bedårande utsikt över nejden. Glad i hågen, i regnet, börjar vi promenaden, och vi har inte hunnit långt förrän min blick träffar honom, öga mot strålkastare... eller rättare sagt, före detta strålkastare. Han bara står där... och har säkert stått där länge, och väntat på mig...
Han var så vacker!!!
Han måste bli min!
Den fortsatta promenaden uppför backen gick undan, jag tjatade på Gimmie att rasta sig fort :)) Det var som om jag inte kvickt nog kunde komma tillbaka till min vän för att höra med henne om han möjligtvis var hennes?
Det var det!
Kunde jag tänkas få köpa honom?
Det kunde jag!
Faktum var att hon för länge sedan pratat med några personer om att de kunde hämta honom som skrotbil.
De dök aldrig upp.
Vilken tur för mig!


Kärlek vid första ögonkastet!
Tyvärr är bilden suddig p.g.a. regn och dis.

Men nu återstod ett problem, att försöka övertala Danne att gå med på att frakta hem bilen till Gårdsbacken och man skulle kunna säga att problemet fortfarande återstår. Jag måste ta till de allra starkaste övertalningsmetoderna jag kommer på. Så snälla ni, håll tummarna för mig!
Har ni något tips på vad man kan göra med en gammal Austin i trädgården så hör av er...
Tilläggas bör att det bara är karossen kvar, den är i princip slaktad där utöver :((

Endast ett tiotal meter ifrån bilen, på väg tillbaka till vännerna, är jag nära att kliva i en vattenpöl...
Jag fotar den, då jag tycker att den speglar mina känslor för tillfället :))


En vattenpöl som bildats i regnet...


Detta blir ett kort inlägg, och det har blivit lite skrivet de senaste dagarna. Det beror inte på att det händer för lite på Gårdsbacken utan snarare tvärtom. Veckan har varit full av aktiviteter och självklart mycket vallning.
Kameran är full av trevliga bilder. Jag kommer att sammanfatta hela veckan vid senare tillfälle, nu måste jag förbereda inför helgen då vi får besök. Vi kommer att ha "träningsläger" inför SM, här på Gårdsbacken.





Vart tar vägen vägen, 
är vi på en åker och åker?







Till sist:
Lycka till Gårdsbackens Lagavulin, Linn, på vallhundsprovet imorgon.
Vi håller tummarna så hårt vi kan!!!
Ja, Gimmie och Fame håller så klart tassarna!



Gårdsbackens Lagavulin som liten valp på Gårdsbacken


Linn idag, bilden har matte Anna-Karin fotat.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar