torsdag 8 december 2011

Årets julklapp 2011, enligt mig... :))


Jag tycker det är såå bra att folk klurar ut fyndiga uppfinningar som gör att vardagen förenklas här på Gårdsbacken. Ta den här fantastiska fönsterputsmaskinen från Kärcher till exempel...

Att putsa fönster är väl bland det tråkigaste man kan göra, eller hur?
Det är förresten både tråkigt och jobbigt. Ändå har vi det ganska bra eftersom vi har relativt nya fina fönster, som vi enkelt kan vända inåt och därmed även putsa utsidan inomhus. Men det är trots allt 27 stycken fönster som välbehövligt behöver putsas innan julgardinerna hängs upp...
Dessutom... har vi en stor inglasad altan med x antal stora fönster...



Det är en makalös manick... :))

Sedan jag fick min fönsterputsare från Kärcher har städningen förenklats betydligt, jag kan till och med drifta mig till att säga att den har blivit rolig! Vänta... tog jag i lite nu kanske?

När du köper ditt nya fönsterputsningsset följer detta med:

1 st glasrengöringsmedel
1 st sprayflaska med tvättmunstycke
1 st mikrofiberduk
1 st vacummaskin som laddas upp innan användning.
1 st batteri
1 st laddare

Numera när jag putsar mina fönster så börjar jag med att spraya på medlet, sedan gnuggar jag ordentligt med mikrofiberduken, därefter sköljer jag av den och gnuggar en gång med vattenren mopp också. Efter det startar jag vacummaskinen och drar den lodrät nedåt. Det är denna manick som är miraklet!!!
Den suger alltså upp vattnet från fönsterrutan på ett enkelt och smidigt sätt. Jag behöver bara dra den nedåt ett antal gånger så suger den upp allt överflödigt vatten. Magiskt!!!
Vattnet samlas upp i en liten behållare i maskinen och är oftast alldeles svart. Där ser man hur skitiga rutor man hade.

Den kostar tyvärr en del slantar, har sett på något ställe nu inför jul att de har kampanjpriset, 795:-
Jag länkar till Kärchers hemsida så kan ni kolla in miraklet lite noggrannare om ni har lust...



Alla sätt är bra utom dom dåliga...






Kontakta Gårdsbacken:
gardsbacken@telia.com






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar