onsdag 14 december 2011

Att inte vara försäkrad...

Nu har det hänt igen!
Ett hus har brunnit upp... eller ner... och ägarna har inte haft någon försäkring.


Jag har väldigt svårt att tycka synd om sådana personer. Självklart måste man vara försäkrad!
Det är klart att det går jättebra att inte betala försäkringspremien, så länge det inte händer någonting, men, olyckan kan faktiskt vara framme! Det gäller oss alla, även om vissa kanske inte tror det. Det är så klart tragiskt att bränder överhuvdtaget förekommer som ödelägger hus och gårdar, men eftersom det tragiska ibland förekommer så måste man försäkra sig ekonomiskt mot det. Jag skulle inte önska min värsta ovän att drabbas av brand.

Detsamma gäller hundförsäkringar, det borde vara varje hunds rättighet att vara försäkrad. Om man inte anser sig ha råd att betala hundens försäkring kanske man inte ska ha hund? Eller är man beredd att ta den jättekostnad som vanligtvis ett veterinärbesök kostar om man inte har hunden försäkrad?
Det gör ont i mitt hjärta när jag hör talas om folk som inte har råd att gå till veterinären när deras hund inte mår bra och egentligen behöver veterinärvård.

Vi har våra hundar försäkrade i Folksam och jag kan varmt rekommendera dem, men självklart väljer ni det försäkringsbolag som ni tycker passar er och er hund bäst.



Kära medmänniskor, se till att ha era hundar försäkrade!!!
Har ni inte era materiella ägodelar försäkrade tycker jag inte synd om er, om det skulle hända någonting!!!





Kontakta Gårdsbacken
gardsbacken@telia.com











1 kommentar:

  1. håller på att läsa igenom er blogg från början och har som synes kommit hit :).

    sen jag var liten så har vi haft hund.
    mamma och pappa har haft hundarna försäkrade i folksam och jag kan bara hålla med er om att de var väldigt bra :)/ ulrika vestin

    SvaraRadera