söndag 16 september 2012

Champis har flyttat till Gårdsbacken


Vi har fått tillökning i djurparken på Gårdsbacken!
Av en liten berömd vallande kanin, Champis, och hans favorithöna Gullina.


Champis -the Big little rabbit

Helgen har varit en sådan där underbar hemmahelg... och att vädret har varit strålande har inte gjort saken sämre. Vi har fått massor av bra saker gjorda på gården. Saker som inte blivit riktigt färdiga förrut.Jag har bland annat avslutat mitt projekt med att förhindra Gimmie att gräva ner ben och annat vid husknuten, detta genom att lägga kantsten och gråsten efter husgrunden. Det blev jättesnyggt men Gimmie kastar numera långa, sura blickar efter mig eftersom jag sabbat hennes bästa gömställe för ben och annat...



Champis med Gullina i bakgrunden

Helgens stora händelse i övrigt är att Champis nu blivit Gårdsbackenbo. Hans alldeles egen favorithöna, Gullina, har också flyttat med till gården. Efter en relativt lång bilresa för en liten kanin så anlände de till Gårdsbacken på lördagförmiddag. Jag hade ordnat med ett fint boende för de båda och de ska nu få bo in sig i lugn och ro.

Jag hoppas och tror att de kommer att trivas hos oss på Gårdsbacken. Redan efter en dag ser de iallafall välmående ut och jag skämmer bort dem med diverse godsaker som brödkanter, morötter, kornkärvar, maskrosblad och andra delikatesser för en liten dvärgkanin och en höna.


Champis & Gullinas
första dag på Gårdsbacken


-Vad tror du Champis? Kommer vi att trivas här på Gårdsbacken? Undrar Gullina
-Allt är så nytt, svarar Champis

Gullina ber Champis komma närmare... det är någonting hon vill säga honom...

-Lyssna nu noga, säger Gullina till Champis
-Jag ska berätta en hemlighet för dig och bara för dig, fortsätter hon.


Jo, så här är det... Alla vet att du är en speciell kanin, eller hur?
-Och om vi håller ihop du och jag så....
Nu viskar Gullina så tyst i Champis långa öra och vi kan inte höra resten hon säger...

-Nu vill jag säga någonting till dig, Gullina säger Champis.
-Du är verkligen min allra bästa vän och om det blir som du säger så...
Nu kan vi inte heller höra vad Champis viskar i Gullinas korta öra.
De har en hemlighet tillsammans dom här två, undra om vi någonsin får veta vad?

-Jag tror i alla fall att jag håller mig nära dig till en början, säger Champis
till Gullina
-Även fast jag är en modig kanin så kan jag behöva lite närhet ibland.




Välkommen till Gårdsbacken
Champis & Gullina



Gilla Gårdsbacken på facebook



Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199




You people, who visit our blog and want some information about Champis -the herding rabbit, Please write "Champis" in the box, in the upper right corner of the page. and you will find information about this Big little rabbit  :))



2 kommentarer:

  1. Åhhhhhh så gulligt du fångat de på bild. De ser verkligen ut att trivas jättebra tillsammans. Ska bli kul att träffa kändisen live framöver. Jag vet att de kommer trivas otroligt bra på Gårdsbacken med så kärleksfull omvårdnad och trevligt boende. Må så gott. Kram Non

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för snälla ord och tack för senast!

      Jo du, Champis och Gullina trivs verkligen tillsammans. :)) Att så olika "personligheter" kan finna varandra är häftigt att se.

      Kram!

      Radera