torsdag 11 oktober 2012

Höst på Gårdsbacken


Idag fick kameran följa med ut i trädgården



Löv i höstens alla färger är väl det som, nummer ett, symboliserar hösten. Nu börjar Gårdsbackens träd snart ha tappat alla sina löv och det är hög tid att kratta. Att kratta är bland det roligaste jag vet :))




Det börjar bli svårt att hitta grönt gräs, som klöver och maskrosblad till Champis och hönsen, men idag hittade jag ett ställe där till och med rödklövern blommade. Champis blev jätteglad, då han älskar rödklöverblomorna. Här har dock en blomma fastnat på min gummistövel...




Dörrmattan till hundhuset har blivit dekorerad med, passande nog ett  höstlöv :))




Konstant smutsiga stövlar är ett genomgående tema på hösten och det är nästan, observera bara nästan, att man längtar till frosten.





Vi jobbar för högtryck med att plocka in fårnät, trädgårdmöbler, fågelbad, jordgubbsnät, blomkrukor och allt annat som man vill få in under tak innan snön kommer. Snart får det snöa om det vill...





Titta så vackra mina Violrutor är, de till och med blommar fortfarande och nästan alla bladen är ännu gröna. Märkligt... Men det glädjer mig, att få njuta av dem så länge det bara går...





Jag vägde Champis idag. Han vägde faktiskt mer än jag trodde, hela ett och ett halvt kilo!!! Tänk att vara så liten till kroppsmassa och ändå tro så mycket om sig själv. För att inte tala om den mat han sätter i sig, i den lilla kroppen... en morot om dagen, en skiva torrt bröd, torrt hö, grönt gräs, kaninfoder och krossad havre... Han är ett litet matvrak, vår käre lille Champis :))






Gilla Gårdsbacken på facebook



Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199




You people, who visit our blog and want some information about Champis -the herding rabbit, Please write "Champis" in the box, in the upper right corner of the page. and you will find information about this Big little rabbit  :))



2 kommentarer:

  1. Tyckte först att det stod HÄST på Gårdsbacken:-)
    Å jag hann precis tänka att 'nu blommar löken' innan jag såg att det var höst och violrutor. Kram från Hästnäset

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore nått... :))
      Tänk vad en liten bokstav kan göra stor skillnad :))

      Kram!
      /P

      Radera