lördag 18 maj 2013

Gårdsbackens Gimmiekull 4 år


17 maj för 4 år sedan födde Gimmie Fame och hennes fem kullsyskon. Det har alltså gått hela fyra år sedan dess och det känns som om det var igår, vilket inte kan innebära annat än att tiden har gått ruskigt fort, viket den gör när man har roligt...


Vi fick ett sådant fint mejl idag från Millas husse och matte där de bland annat
berättade att Milla fått bada för första gången denna vår... vilket hon älskar!!!
Vilken härlig födelsedag... :))  Det är Millas husse som fotat bilden.

Själva har vi haft en underbar dag tillsammans med Fame, Gimmie och valparna. Vi har haft en utflyktsdag som hette duga och alla valparna har varit så duktiga. En dag att för alltid minnas...<3

Jag skulle så gärna vilja att tiden räckte till att lägga ut så mycket mer till er på bloggen, både bilder, för det kan jag lova att jag tar (typ några hundra bara idag...) och jag skulle vilja berätta så mycket mer. Å andra sidan så är det så få dagar kvar tillsammans med alla valparna så jag känner att jag verkligen vill umgås med dem så mycket jag bara kan... Men det kommer, jag lovar... :)) Saknar ni uppdatering så vet ni vad jag gör.

Jag vill i alla fall gratulera våra underbara "valpar" i Gimmiekullen som nu har hunnit bli fyra år. Vi är så stolta över er alla och så glada över att vi har fått följa er i dessa fyra år och hoppas få göra det i framtiden också. Hoppas att ni har haft en underbar födelsedag, Jag vet att Linn har fått valla, Milla har fått bada och det är väl presenter nog... :))

10 kommentarer:

  1. Å vilka underbara minnen ni ska ha med den valpkullen:-)
    Jag väntar så gärna på nästa uppdatering! Njut bara njut av valparnas sista dagar på Gårdsbacken. Allt för snart ska dessa mysiga små vovvar 'lämna valplådan' och skutta in i famnen på noga utvalt lyckliga nya ägare. KRAM

    SvaraRadera
    Svar

    1. Absolut, jag samlar på minnen för tillfället... :))

      Du kan konsten att formulera dig... <3

      Kram!
      /P

      Ses snart!

      Radera
  2. Grattis Fame på födelsedagen. Kan man hoppas på en liten video med alla hundarna, det skulle sitta bra. Du vet, att vi tänker skaffa hund i framtiden. Vi kan inte ha en BC, men det har blivit så svårt att hitta en race, som är lika fantastisk.
    Har du tänkt på att det där med skostället kanske inte var en tillfällighet. Lime är en mycket smart hund, hon vill inte lämna Gårdsbacken. Vilken sötnos hon är.
    Tänk på att ni har 3 hundar kvar, inte helt fel.
    Från en utan hund
    Kram Gitte

    SvaraRadera
    Svar

    1. Gitte!

      Absolut... det är verkligen dags för en valpvideo igen! Du ska tro att det inte bara en gång vi nämner det att vi borde filma dem oftare...

      Förmodligen har det mesta som sker en mening och det är nog så vi får se historien med skostället också... :))

      Jag vet att jag bara har valparna till låns och att de kommer till fantastiska nya hem med nya familjemedlemmar och att det är ohållbart att behålla dem alla. Det skulle inte likna någonting... :)) Alla valparna är värda en husse/matte som bryr sig om och som ger dem den tid de behöver för att utvecklas till bra hundar.

      Åh, vad tråkigt det lät, utan hund... kanske jag skickar Gimmie med bussen neråt landet nån gång framöver... ;))

      Kramar till dig!
      /P

      Radera
  3. Happy birthday to Fame! Spend time with those sweet pups before they embark on their exciting new lives; we will all wait for you...

    How true: there is no more amazing breed than the border collie!

    Big hugs to all! K.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hej Kelly!

      We had a absolutely amazing day today together with the puppies... <3
      I will forever remember the day!

      Kram!
      /P

      Radera
  4. se till att njut av den sista tiden med alla valpar :)
    uppdateringarna på en av de bästa bloggarna jag läser tåls att vänta på :)
    / ulrika vestin

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hej Ulrika!

      Du är så rar, tack för snälla ord!
      Jag bara grämer mig för det är så mycket jag skulle vilja dela med mig av till Er läsare, både bilder och berättelser men tiden räcker tyvärr inte till,till allt jag vill... :))
      Valparna ligger för närvarande och sover, de somnade ute på trappen, så vi fick bära in dem då det börjar bli lite svalt i luften. De vakande inte ens när vi bar dem utan försatte sedan sova i valplådan... :))

      Kram!
      /P

      Radera
    2. varsågod :)

      ni tar ju mycket bilder och minnena kommer ju att vara kvar så att ni kan dela med er när valparna åkt till sina hem :).

      att valparna sover när ni bär in de visar ju på en ordentlig trygghet tycker jag :)

      kram / ulrika v

      Radera
  5. Grattis alla syskon. Tiden bara flyger iväg.
    Hoppas ni får många häliga år till!
    Hälsningar från syrran Indy!

    SvaraRadera