måndag 24 juni 2013

Ett svalkande dopp för hundarna...


Jag skulle önska att vi oftare kunde ta oss tid att gå ner till vårt älskade Oxnäs. Tyvärr har det inte blivit så ofta på senare tid, så det måste vi absolut ändra på... :))


Gimmie och Lime tuggar på samma pinne...

Idag har vädret varit kalas, soligt och varmt och vi kände att hundarna borde få sig ett svalkande dopp. Då är det så bekvämt att ha badstranden endast ett par hundra meter ifrån gården...


Lime promenerade ut i vattnet utan vidare...

Lime visar inga hämningar vad gäller vatten. Hon hoppade i plurret ungefär som om hon levt sitt tidigare liv som fisk. Och hon älskar Oxnäset som vi andra. Det är alltid så roligt att beskåda hundarna där nere. De blir alldeles tossiga av glädje... Och är det någon gång de drabbas av "labbryck" så är det just på Oxnäset... :))



Skönt med ett svalkande dopp...

Lime vågade visserligen inte simma så långt ut som Gimmie och Fame, när de simmade iväg och hämtade pinnarna som vi kastade i vattnet. Det blev lite för djupt för henne... :)) Hon väntade in dem på aningen grundare vatten istället.


Lime stannade på grunt vatten när storhundarna
simmade ut på djupare vatten...

Ett stycke blöt BC-valp
En lite cool bild på Gimmie när hon skakar vattnet ur pälsen... :))

Vi har det dessutom så bra som slipper fästingar i miljöer som denna. Trots långgräs och busksly så ser vi inte en enda fästing så lång ögat kan nå. Och med lite svalkande vindar så slipper vi även myggen!!! kan det bli så mycket bättre? Knappast!!! Jag lovar, kommer ni och hälsar på oss i sommar så bjuder vi på fika på Oxnäset, det finns ingen annan stans som en kopp kaffe smakar så gott... :))



Simma lungt!


Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




8 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen en underbar plats! Tack för att jag fick ta en kopp kaffe nere vid Oxnäset när jag var uppe på besök

    Goy gillar oxå vatten, men vågar inte riktigt gå i. Han tycker dock att gyttjepölar är lite roligare, till mattes förtret :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annelie!

      Jag småler när jag tänker på vår promenad ner till Oxnäset tillsammans med dig, Lisa och valparna... :))
      Vi trodde det skulle bli enkelt att hålla koll på ett par valpar var. Jojo, se så enkelt visade det sig inte vara. Valparna spreds för vinden, några i stenröset, några i djupdiket, andra i höggräset, ett par i fårhagen och så vidare... :)) Men skam den som ger sig, ner kom vi till slut i alla fall och väl där nere var valparna så trötta att de lade sig för att vila runt våra fötter och vi kunde i lugn och ro dricka vårt kaffe. Nåväl,det blev ett minne för livet!

      Kramar till dig!
      /P&D

      Radera
  2. De två sista bilder e kanon. Den på Gimmies 'pälstork' e underbar! Ganska häftigt att se hur hela pälsen roterar i ziczac från öron ner till svansen som en våg. (har sett det i slowmotion)

    Oxnäset verkar vara ett litet 'Shangrila'<3 .
    Där skulle jag nog kunna sitta många timmar och bara vara. Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Nästa gång dricker vi kaffe... nej, just det... inget kaffe! Vi dricker något annat där nere!

      Kram!
      /P

      Radera
  3. De verkar som att de flesta valparna i kullen gillar vatten. :) Vad kul!
    Jag tycker nästan Ila och Lime blir mer olika varandra ju äldre de blir..! Men det är nog teckningen och öronen som gör det.
    Fina bilder på njutande hundar, och Oxnäset är fantastiskt. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. :)
      Det går inte en dag utan att Danne och jag säger till varandra om lilla Lime:
      -Vad lustig hon ser ut!
      Hon kommer definitivt att få ståndöron, vilket vi inte har haft på någon av våra hundar förut.
      Ila är bara bedårande söt! Jag smålog hela tiden jag tittade på dina fina videoklipp av hundarna. Hon ser väldigt lycklig ut och jag vet inte om jag sett någon hund lägga sig i vattnet förut... :))

      Kramar till er!
      /P

      Radera
  4. What wonderful rowdiness! Lime is a real water baby.

    Jer says to you, "Good luck with my wife, because she is very much like Gimmie!".

    Stor kramar! K.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Then we will like you a lot <3

      Very, very welcome to Gårdsbacken Dear Kelly!

      Kram!
      /P&D

      Radera