fredag 18 oktober 2013

En underbar höstdag med lövkrattning!


Idag har vi haft ännu en underbar höstdag på Gårdsbacken.

Efter att jobbat undan lite datajobb på förmiddagen så begav jag och hundarna oss ut i trädgården för att ta itu med lite lövräfsning... eller lite föresten... ganska mycket skulle man kunna säga.


Hundarna håller mig sällskap... :))

Eftersom vi har en naturträdgård så innefattar det att man har en del träd på gården, som björkar, rönnar, ekar, häggar, pilar och en mängd prydnadsbuskar. Det blir fallna löv kan jag berätta... :))



Fame ville sitta i skottkärran... :))

Nu hör till saken att jag tycker det är vansinnigt roligt att kratta löv, I löv it!!! Jag vet... superdåligt skämt! Alltså inte att jag tycker om att kratta löv, för det gör jag verkligen. Jag går med ett leende på läpparna hela tiden! Det blir fint!


Gimmie, hon måste ner med nosen i lövhögen!!!

Jag drog fram släpvagnen på gårdsplanen, då kunde jag kärra skottkärran dit och ganska snart hade jag fyllt hela släpvagnen med torra löv...


Fame, väl kamouflerad... :))

Ikväll är temperaturen på nollgradigt igen och jag hade lite frossa när jag kom in... Nu eldar jag i braskaminen och har fått upp värmen igen. Hundarna är supertrötta efter en dag ute i trädgården, de ligger vid mina fötter, myser och snarkar ikapp... <3


Kontakta Gårdsbacken
gardsbacken@telia.com



1 kommentar:

  1. Dear Fame, she always has such a soulful look on her face. I do think Lime Puppy takes after Gimmie :)

    Hey, I ordered my ISDS 2014 calendar!

    Stor kramar! K.

    SvaraRadera