onsdag 16 oktober 2013

Höstens kallaste morgon...


I morse när jag vaknade och tittade ut så möttes jag av en frostvit syn. Termometern visade på minus sex grader!!! Brrrr!!! Klart kallaste morgonen i höst...




Frostig gräsmatta...

Jag pälsade på mig lite extra när jag gick ut för att rasta hundar, släppa ut höns, mata kaniner, titta till får, byta badvatten åt gäss och vidare... Jag klädde mig med långkalsonger under brallorna och tryckte ner mössan lite längre ner över öronen än vanligt... :))


Det är första morgonen som vattnet hos djuren hade frusit rejält...


Även om kylan biter lite så är morgonen underbar... Hundarna är precis lika glada som vanligt och hönsen hälsar mig god morgon med sina kluckande läten. Tuppen gal kucklikuuuu, klockan har passerat sju... ;))


Munstycket till vattenslangen hade givetvis frusit...

Även om jag fryser lite precis när jag kliver ut genom ytterdörren så värms jag fort av att mötas av alla djuren. Jag känner att de blir glada av att se mig. Kycklingarna som nu börjar bli ganska stora springer som tättingar runt mina fötter och jag får akta mig noga så att jag inte kliver på någon. De tycker att jag inte fort nog kan ställa ner höngröten så att de får sin frukost... :))



Frosten ligger vit på åkern och ett dimtäcke skymmer sjön en aning...


När jag gått min runda och tittat till och utfodrat dem alla, så säger jag till hundarna som tittar på mig och viftar på svansarna, -Nu är det vår tur, vi går in och äter frukost... :))


Kontakta Gårdsbacken
gardsbacken@telia.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar