lördag 14 december 2013

Juletid...


Hoppas ni har det bra i förberedelserna inför jul. Jag känner att jag försummar er litegrann och jag hoppas att ni fortsätter att titta in ändå, trots att mina inlägg är både lite kortare än vanligt och att jag inte lägger ut lika många bilder som jag brukar...


Nu hade Gimmie ändrat sig och ville vara tomte istället i luciatåget...

Det finns en stor nackdel så här inför jul... Tiden går så förb****t fort, förmodligen för att vi har så himla mycket att stå i och att allting är så roligt... :) Vi vill ju gärna hinna med att umgås med vänner och bekanta samtidigt som vi vill fixa inför julen så mycket vi kan här på Gårdsbacken.


Finaste dogsen... <3

Denna helg är vi även hundvakt till supersnälle Enzo och vi vill gärna att hundarna ska få sitt. Idag blev det en långpromenad i skogen. Jag hade fyllt fickan med torkade blodpuddingsbitar som hundarna fått som tidig julklapp av en vänlig vän... Jag kastade ut en hop av dessa bitar i skogen och så fick hundarna leta godis. Det är populärt!!! Enzo, som är en brun labrador har en nos som är helt otrolig... Vid ett par tillfällen spårade han upp benknotor som han kom bärandes med, alldeles överlycklig... Kolla vad jag har hittat!!!


Hundarna får leta godis i snön...

Nu ska jag värma lite glögg, slå in några "jättefina" julklappar till valpköpare, ni får se senare... ;)) göra iordning några andra paket som ska skickas med post, skriva några julkort... Fast inte på långa vägar så många som man skrev förr om åren... Nu blir det julkort per mejl istället och en julhälsning på bloggen och på fejjan. Ikväll ser jag fram emot trevlig middag med goda vänner och imorgon kommer valpköpare från Gimmikullen på besök... Ni ser, inga fritidsproblem här inte... :))

Ha det så bra i julstöket...

Kram till er alla!!!


Kontakta Gårdsbacken
gardsbacken@telia.com




2 kommentarer:

  1. Ja, tänk om dagarna inför jul gick lika långsamt som oktober och november vanligtvis går... Men det som är fantastiskt, det är att nu är det inte många dagar kvar tills det vänder och går mot ljusare tider. Får man lov att säga jippie, våren är på gång, såhär mitt i julyran?

    SvaraRadera
  2. Tack för att han fick härliga dagar hos er. Vi se till helgen. Arne

    SvaraRadera