måndag 20 januari 2014

Skräphögarna


Det gäller att överlista dem... Hundarna... :))

Lime har varit hopplös på att dra ut vedträn från vårt vedförråd i köket. Vi har tillåtit henne att dra ut en klabbe för att ligga och tugga på under tiden hennes valptänder har kliat och hon har haft behovet av att tugga...

Men med två vedtjuvar, läs Lime OCH Lad, så blir det lite skräpigare inomhus och vi har tröttnat på att ständigt behöva dammsuga småböss utav vedklabbar. Så nu gällde det att tänka till och vi kom fram till att vi skulle "klippa" till ett hönsnät och sätta framför veden och tji fick dom, nu kommer de inte åt vedträna och vi får ha städat och fint på golvet.



Ser man skyldig eller skyldig ut???

Så här kunde det ofta se ut när bushundarna slagit till...

Självklart så har de andra saker att tugga på, typ leksaker och märgben...



Titta så fiffiga vi är... :))

Jag kan dock meddela att jag fått en del sura blickar från dem bägge efter hönsnätets uppkomst... :))


gardsbacken@telia.com



8 kommentarer:

  1. Hej Paula! Haha tji fick voffsingarna, man hade gett hur mkt som helst bara för att få se deras miner. Vadåkanviintelekameddessahärligavedklabbarlängre SUCK. Superbra förslag ni hittade på, jag ska ta och sno eran ide rakt av. Säg till om ni vill ha ideuppfinnerikedomsstimpengar(fniss), jag lovar att betalar böterna för ev stölden(fniss) :)) :)) Förresten va roligt att man fick se LImegumman valla för ett par dagar sedan, man ser ju att hon kommer att bli hur bra som helst. Vet du.... härom dagen så var jag å köpte ursnygga pärmar i LIME grönt, även jag är totallt insnöad på Limegrönt och Rosa :)) Kram till er alla från Lena å Daphne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena & Daphne!

      Jag bjuder på uppfinningen... :))

      Underbart... Är inte limegrön en bara SÅ läcker färg? Kul att ha en "bundsförvant"
      Du och jag, Lena ;))

      Jag såg en gång i en affär där de sålde fiskeprylar, en isborr som var limegrön, den var bara SÅ läcker... :)) Fast jag köpte den inte!

      Rosa är också fint <3

      Kram!

      Radera
  2. Haha, Ila är också en professionell vedklabbstjuv. Hennes favoritplats att flisa upp dem på är dessutom på ryamattan. Där hjälper ingen dammsugare utan man får plocka för hand...

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hoppsan... sitter det i generna???

      vedböss + ryamatta = ingenbrakombo :))

      Kram!


      Radera
  3. Milla Bazotti hälsar att LoL (!) kan höra av sig till henne för proffsråd

    SvaraRadera
    Svar

    1. Vi kommer personligen att se till at de inte får möjlighet att prata ostört... Milla och småttingarna... :)

      Kram!

      Radera
  4. See, there's that look on Laddie's face. "And you were expecting a different outcome than this?"

    Such partners in crime they are, brother and sister, reminds me of a pair here in America....

    Kram! K.

    SvaraRadera