onsdag 8 januari 2014

Underbara skog!!!


Eftersom det fortfarande är vansinnigt halt efter byvägen och även på de mindre skogsbilvägarna nu så har vi börjat leta oss in i skogen...


Ja men kolla!!! Byvägen är tokhal och vi går försiktigt och med andan i
halsen så att inte hundarna ska göra illa sig...

I skogen kan man faktiskt gå obehindrat, ingen snö, ingen halka och hundarna älskar det. Dessutom är det nyttigt för dem att hoppa över stock och sten. Jättebra för koordinationen, speciellt för de unga hundarna. Och det är nyttigt för oss också och det är så vackert och fridfullt att strosa i skogen...


Här kan hundarna krypa under det ikullfallna trädet...

Danne skrattade åt mig idag när vi kom fram till en brant och fick tvärstanna för att leta en annan väg ner, min spontana reaktion och det jag sa var; "-Men titta, vilken härlig brant" Hhmmm, hur nu en brant kan vara härlig???


En av dagarna gick vi upp till Lindbäcken, där forsar vattnet, eftersom
temperturen är så mild... ovanligt för årstiden...

Vi promenerade upp till Lindbäcken en dag. Detta område är ett naturreservat och skogen är gammal och trolsk... Efter senaste stormen, Sven så verkar den ha gått ganska hårt åt de gamla granarna för tyvärr hade många ramlat omkull. Detta är dock mer okej tycker jag än skogsavverkning för detta beror på naturens krafter...


Akrobatiska övningar av en som inte är speciellt vig... :))

Hundarna, som vi själva älskar skogen här uppe... <3 Den aktuella headern är tagen här uppe vid Linbäcken.


Lindbäcken, i vårt hjärta... <3

Det är så vackert här uppe vid Lindbäcken och jag önskar jag kunde ta med er dit allihopa!!!


Skriv till mig; Paula på Gårdsbacken
gardsbacken@telia.com








10 kommentarer:

  1. Å vilken mysig promenad ni haft. Skönt med barmark för hundarna att sträcka ut på. Härliga bilder! Men.......hade ni ingen fikastund?-) Jag tror att jag önskar att jag fick följa med dit till våren:-) gammal trollskog e så rofyllt att strosa runt i.

    Jag tycker du ser väldigt smidig och akrobatisk ut och Gimmie stark som en oxe som orkar hålla både dig och trädet uppe;-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaaa!!!
      Tanken är att förbränna lite kalorier... :)) Därav inget fika! Fasi vi planerade faktiskt in en lite längre promenad framöver och då tar vi givetvis med oss fika :)

      Självklart ska du med upp till Lindbäcken! Du kommer att älska naturen där uppe, men vi får gå tidigt till våren när det är mycket vatten i fallet...

      Nu var du väldigt snäll, jag är verkligen varken smidig, eller akrobatisk, bara lekfull... :))

      Kram och trevlig helg på dig!

      Radera
  2. What a lovely place where you live. And the photo with the four dogs and waterfall is absolutely amazing, it could be a big poster. Fame looks here like Mona Lisa :) And you are a very talented gymnast Paula.

    Unfortunately, many people have lost connection with the nature. They don't know how poor are their life.

    Kram,
    Timea and family

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Timea for your really nice comment. That was very sweet of you, but again... I'm not a talanted gymnast... only playful... ;))

      I specially liked your last sentence about that people perhaps have lost their Connection with the nature... We must try to do something about it...

      People... See the nature!!!

      It's geting closer for Champis and Hope to meet each other... <3

      Kram!

      Radera
  3. Det där är hälsosamt, att färdas i naturen med fyra underbar hundar. Headbilden är fantastisk, och hundarna ser så intelligenta ut, det är nog trolleri där i skogen. Vilken stämning. Ni bor nog i Paradiset, och det bästa är, att ni uppskattar det så mycket. Jag gläder mig med er, det är smittsamt, tack.
    Kramar Gitte nu från Skåne, inte så pjåkigt heller

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack, alltid så snälla Gitte!!!

      Jag tycker mycket om att läsa att du också uppskattar det du har omkring där ni bor, jag tror att alltför många tror att gräset är grönare på andra sidan, fast det inte är så... Man måste ta tillvara på det man har i sin närhet och njuta av det...

      Kram!

      Radera
  4. Åh vad mysigt det ser ut! Ska definitivt börja följa din blogg! :D

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hej Moa!

      Kul... Du är hjärtligt välkommen!

      Och jättetrevligt med en kommentar, tack!

      Kram!

      Radera
  5. What a wonderful walk, I can almost smell the fresh, cold air! I think there's no better cure for the sniffles or doldrums or anything than....GET OUTSIDE AND MOVE!

    Such fine dogs!

    Kram! K.

    SvaraRadera
  6. Bilden på vattenfallet är ju helt MAGISK...den ska du använda ...kanske i nån tävling eller så. Så där brukar ju foto-tapeter se ut. Hälsn Arne

    SvaraRadera