fredag 4 april 2014

Välkommen tio små vaktelkycklingar


Djurbesättningen på Gårdsbacken har utökats... Tio små vaktelkycklingar har flyttat in på gården... :))


-Vem är du?

En liten vaktel lever ett väldigt produktivt liv. De blir tyvärr inte mycket äldre än ett par år och börjar värpa ägg redan vid fem till sex veckors ålder. Detta är japanska vaktlar. De kan ha lite olika färger och lever på marken.


-Det är förmodligen bäst om vi håller ihop... :))

Jag hoppas och tror att de kommer att trivas på gården. Som ni vet så utsätter vi dem för hundarna redan när de är mycket små så att de ska vänjas sig vid dem. Kycklingarna brukar inte vara rädd för hundarna.


Sittpinne... :))

-Hello... I'm talking to you guys... :)

Hundarna tycker däremot att de är jätteintressanta... Jag funderar på om tanken finns hos dem om de går att tugga på... fast jag tror inte det. Luckie vår första Border Collie hon letade upp ett råttbo ute i trädgården och kom bärandes på en rosa liten råttunge en gång och spottade försiktigt ut den framför oss, det var inte speciellt nice, kan jag säga...


Kycklingarna söker värme nära Limpan...

De är verkligen supersöta. Jag längtar tills de börjar värpa ägg, mmmm, delikatess!!! Men vänta... tänk om det är tio tuppar, max oflyt i så fall... :))


Trevlig helg kära vänner!!!


gardsbacken@telia.com



8 kommentarer:

  1. Altså kära Paula i det inlägget är ju barnboken så nära, man blir nästan tårögd av bilderna. Det här är så nyttigt som motvikt till vissa saker, som försiggår ute i världen omkring oss nära och fjärran.
    Jag mår så bra av att följa din blogg, tack igen.
    Trevlig helg önskas från Skåne

    SvaraRadera
  2. Så rart, så rart... Fantastiska hund :) Bilder som man mår bra av!

    SvaraRadera
  3. Hej Paula! Jag tror inte att det finns i era vovvars värld, att ta ett ``smakprov´´ på dom urgulliga dunbollarna. För om en hund utsätts tidigt för olika saker, som att visa respect och är trygg i alla situationer osv. Så blir möten med andra djur raser en enkel match, era hundar är ju så supertrygga och kärleksfulla mot allt och alla.. Håller med ovanstående..... Att bilderna är sååååå otroligt vackra å underbara (som alltid) och man blir glad av att läsa eran blogg..... En liten sann historia... Jag kom till jobbet efter en ledig helg, pigg å sprudlande glad. Och mina arbetskompisar började å tissla, om att man`` typ hade fått till det i sänghalmen``.Jag förklarade att så inte var fallet, utan visade vad som hade gjort mig på glatt humör. Jo eran blogg....... Så underbara människa sluta aldrig att skriva.... Och vart har Gimmie tagit vägen? Soliga kramar till er alla från Lena å Daphne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Men... vad himla gullig du är... <3

      Gimmie har inte farit någonstans... Hon är här bredvid... alltid redo för nya upptåg... :))

      Kram!

      Radera
  4. Så underbart söt & harmonisk bild. Ett riktigt påskkort <3

    SvaraRadera