fredag 20 juni 2014

Glad Midsommar önskar jag Er!


Nu har vi inte riktigt vädrets makter med oss denna midsommarhelg, jag trodde inte mina öron när jag pysslade med frukosten i morse och hörde ett smattrande på altantaket... Det haglade!!! What!!!




Det är midsommar och det haglar... När vi gick djurrundan i morse var det nästan att man önskat att man tagit på sig mössan. Nää, brrr... alldeles för kallt för mig! Dessutom har jag lyckats dra på mig en förkylning och känner mig allmänt lite småfrusen, även utan hagel.


Fame säger GLAAAAAD midsommar på Er alla!!!

Det kommer att bli ett lugnt midsommarfirande för min del, det känns inte skoj att tacka nej till en inbjudan men ibland måste man lyssna till sin kropp. Sommarförkylningar är nästan värst... :( Mosig är ett uttryck som beskriver mig just för tillfället, å andra sidan ska jag inte klaga, det är långt mellan gångerna som jag är förkyld.


Nu är inte Lime lika pryd som hon ser ut, då hon rullade sig i gödsel bakom
min rygg när jag plockade blommor till midsommarkransen... :(

En midsommarkrans måste jag ändå binda mig, förkylning och hagelskurar till trots. Jag tycker de är så vackra... Den kommer att få pryda bordet vid sillmiddagen idag... :))


Sist ut att fotograferas med kransen var Champis, som fick äta upp några av
de rödklöver som var bundna i kransen... :))

Hoppas att ni får en riktigt skön midsommarhelg med allt om hör till, nu startar sommaren!!!


 

gardsbacken@telia.com





2 kommentarer:

  1. Hello.
    Skickade ett mail, som kom tillbaka mailbox full var meddelandet.
    Härliga midsommar hälsningar från de gulliga fyrbenta invånare på Gårdsbackan.
    Idag tar vi det väldigt lugnt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gitte!

      Nu har jag rensat ur lite...
      Testa igen!

      Kram!

      Radera