torsdag 11 september 2014

Hej Husse och Matte... Milla här...


Visst saknar jag er, men jag har det bra här på Gårdsbacken...


Gårdsbackens Auchentoshen, Milla

De är ganska morgonpigga här på gården, hade jag fått bestämma så hade jag nog sovit lite längre, men samtidigt är det spännande att se vad den nya dagen ska innehålla för skoj saker...

Jag har blivit bästis med lilla Lime, jag tror att hon gillar mig och ser upp till mig, för det spelar nästan ingen roll vart jag går så hakar hon på... Ibland känner jag att det skulle vara skönt, om hon inte vore lika förtjust kanske. Å andra sidan är det rätt skoj att busa runt med henne.


Här hämtar jag och Lime andan efter lite bus...

Ikväll sa matten på gården, att vi skulle ta det lite lugnt, när vi var inne på vårt, typ sjunde varv runt huset, hon sa också att det blir en jaktstig i gräsmattan, vilken hon inte uppskattade så mycket. Fött..., jag menar tassarna blir så smutsiga och då sa hon också att det räckte med att dammsuga huset två gånger om dagen, hon orkade inte fler... så sa hon, Konstigt va???


Jo, det är sant... vi blir lite smutsiga om tassarna...

Om ni är oroliga för om jag äter bra så behöver ni inte vara det. Jag får mat två gånger om dagen och äter tillsammans med de andra och äter jag inte upp maten direkt så tar någon annan den... och det vill jag ju inte.


Det är bäst att äta sin mat, annars blir man lätt av med den...

Vi är ute mest hela dagarna, vi har så mycket att göra. Jag och de andra dogsen stjälper till med att klippa gräset, utfodra djuren och massa såna saker. Matten säger att det är svårt att få något gjort när hon har så många vänner i vägen, men hon säger också att vi är dom allra finaste och att hon tycker jättemycket om oss, som ni brukar säga...typ!


Jag och Lime med vacker kvällshimmel i bakgrunden...

Ibland lämnar vi gården, då stuvas vi in i bilen och då ryms nästan inte hussen och matten, men det blir ju helt fel om dom måste vara hemma, så då säger dom... Finns det hjärterum så finns det stjärterum... <3 och så åker vi!

Snart ses vi igen... dagarna går fort när man har roligt, så alldeles snart träffas vi igen. Ha det så roligt ni med, hur ni nu ska kunna det när inte jag är där... och Dinnkatt.

Nospussar och kramar från Milla

gardsbacken@telia.com





4 kommentarer:

  1. Milla, you are an excellent writer! :) I'm glad you're having fun there, but of course, it's quite busy, isn't it? Please give big hugs to Danny and Paula and Fame and Lime and....Giiimmmiiieeee! K.

    SvaraRadera
  2. Hej Milla,
    Springa runt huset sju gånger är kanske kul men jag ska faktiskt få¨flyga med matte!! Jag 'är hemma när du kommer hem. T'vätta av tassarna först! Husse ska inte behöva dammsuga.
    Ska ändå bli kul att ses...
    Hälsningar
    Milla

    SvaraRadera
  3. Asch det är förstås från mig Dinnkat

    SvaraRadera
  4. Paula hur gör du?
    Jag har endast hand om en liten valp, och jag är helt utmattat på kvällen. Du är verkligen beundransvärd.
    Undrar hur många hundar, du skulle orka med?
    Det går framåt här i alle fall.
    Kram från Albin med familj

    SvaraRadera